רואקוטן - תופעות לוואי בטיפול באקנה, פצעי בגרות / איריס לוי

מספר: 288
לעמוד קודם

את/ה סובל/ת, מאקנה, פצעי הבגרות בגיל ההתבגרות?

רואקוטן, זו התרופה לאקנה, לפצעי האקנה פצעי הבגרות, בגיל ההתבגרות.

  • תרופה עוצמתית שתופעות הלוואי שלה לא קלות כלל - זה זול יותר - קל יותר לטיפול - אך לא בטוח שיעיל יותר...!.

לא סתם מצווים כל אלו הנוטלים כדור רואקוטן לעבור בדיקות דם ותפקודי כבד בתדירות גבוהה והסיסמאות של מרפאים טבעיים הגורסים כי רואקוטן מרעיל את הגוף אינן ריקות מתוכן. 

רואקוטן, ואנטיביוטיקה – מינוציקלין, תרופות מרשם הניתנות במרשם רופא בלבד ומחייבות מעקב צמוד עקב תופעות הלוואי הרבות הנילוות להן. 

בד"כ ניתנות במינון נמוך ומיועדות לשימוש ארוך טווח, ההשלכה העיקרית שצריכה להילקח בחשבון היא התפתחות עמידות של החיידק, מה שעלול לגרום, לפצעי הבגרות האקנה, לשוב לחזור ולהתפרץ שוב על הפנים שלך.

 

יש לי טיפול טבעי עבורך, טיפול הניתן לך, ממני בלבד - כקוסמטיקאית פרא-רפואית עם תעודות מורשות, העוסקת מעל 24 שנים רק בטיפול בבעיות עור שלא ניתנות להטבה ושיפור ברפואה הקונבנציונאלית...

- ללא תרופות - ללא תופעות לוואי - ללא שינוי באורח החיים שלך - ללא שינוי בתזונה שלך - ללא ויטמינים - ללא דיאטת-כאסח הנפוצים בכל אותם המכונים מאיזור - ראשון-לציון, רחובות, בני-ברק, ופתח-תקווה. 

  • סקפטי/ת לא מאמינ/ה? הינך מוזמנ/ת לגלוש באתר הבית שלי ולהתרשם מעשרות הממליצים והממליצות המרוצים באתר,

  • ואף ליצור עמי קשר ישיר ל- 0558833337 לתיאום פגישת ייעוץ חינם ולא תתאכזב/י .

 

ואכן מחקרים קליניים מצביעים על העובדה שלמעלה מ-40% מחולי האקנה, בני נוער ומבוגרים שנטלו רואקוטן או אנטיביוטיקה הופיעה התפרצות של הפצעים לאחר תום נטילת הכדור.

קיורטן ורואקוטן מכילות מרכיב פעיל זהה שהינו נגזרת של ויטמין המכונה lsotretinoin  הנן תרופות הנירשמות בד"כ למצבים בינוניים עד קשים של אקנה ו/או למצבים בהם האקנה לא הגיבה לתרפיות טיפול רפואיות או פרוצדורות אסתטיות אחרות.

 

גורמים נוספים לאקנה הם התרבות של חיידקים בעיקר מסוג P-ACNE וזיהום משני עם תגובה דלקתית אימונולוגית.

ואכן, אחת מתופעות הלוואי הרבות והקשות בתחילת הטיפול ברואקוטן הינה החמרה בהתפרצות הפצעים. ההחמרה באקנה הינה אינדוודואלית ונתונה לשינויים ברמת חומרת האקנה ומשך זמן הופעתה. עוד חשוב לציין שעל פי מחקרים החל מגיל 23 רואקוטן לא משפיע באקנה באזור הגב או הישבן.

 לעיתים נרשמת התרופה גם למצבים של אקנה קלה אך המינון שניתן הינו 10מ"ג או 20 מ"ג ליום פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע . שיפור והטבה בפצעים ובנגעי העור נראים בדרך כלל לאחר מספר חודשים של שימוש. ההטבה המתקבלת הינה אינדיווידואלית ביותר וכמובן תלויה במצב האקנה ובגורמים המשתנים מחולה לחולה .

אקנה הינה מחלה המערבת את בלוטות החלב. (בלוטות השומן) בלוטות החלב מושפעות מגורמים הורמונליים אנדרוגנים המפעילים אותן להפריש חלב (שומן-סבום).

 גורמים נוספים להתפתחות אקנה, בגיל ההתבגרות ובגיל מבוגר יותר, הם התרבות של חיידקים בעיקר מסוג P-ACNE וזיהום משני עם תגובה דלקתית אימונולוגית.

 

רואקוטן היא תרופה שניתנת במרשם רופא בלבד ומחייבת מעקב צמוד עקב תופעות הלוואי הרבות הנילוות אליה:

 

ירידה במס' הטסיות שעלולה לגרום לדימומים מהאף, עייפות, ישנוניות ואף חולשה, כאבי ראש, יובש קיצוני בשפתיים ובעיניים בעור הפנים והגוף, התנהגות אגרסיבית, הופעת מורסות בשדיים, הפרעות במחזור, סכנה של פגיעה בצמיחה לגובה בגיל ההתבגרות, רגישות לשמש, נשירת שיער וגרד, איסור על עיסוק בספורט, כאבי פרקים ושרירים וחולשה בגוף, פגיעה בציפורניים, הפרעות במערכת העיכול ולעיתים אף כאבי ראש והקאות נזק לכבד....נשמע מפחיד...!

 

מחקרים נוספים העלו כי רואקוטן עלול לגרום לדיכאון וירידה במצבי רוח, מחשבות אובדניות וכן אי יציבות נפשית הנמשכת זמן רב. אלו תופעות המחייבות הפסקה מהירה בשימוש בתרופה ופניה מהירה לרופא המטפל. בדרך כלל תופעות הלוואי הן הפיכות ועם הפסקת השימוש בתרופה המצב חוזר לקדמותו.

 

 

טיפול באקנה, פצעי הבגרות אינו מחייב הרעלת הגוף, גם לא באופן זמני.

הרואקוטן הינו הכדור המבוקש והמקובל ע"י בני נוער בגיל ההתבגרות ומבוגרים המבקשים להשיג תוצאות מידיות לטיפול באקנה פצעי הבגרות. 

ואכן, הרואקוטן מקטין ומצמצם את פעילות בלוטות החלב בעור, מסיר ומייבש את הקומודונים (השחורים) ופועל נגד הדלקת והזיהום הנגרמים כתוצאה מאקנה.

אך לטווח הרחוק. מדובר למעשה, על טיפול פולשני, שיכול לפגוע משמעותית בכמה מערכות חשובות בגוף.

 

קיימות דעות שרואקוטן - עלול לשנות את תגובת הריפוי של העור, לאחר טיפול ברואקוטן נצפה רפוי איטי יותר של העור ואף נטייה רבה יותר ליצירת צלקות.

במהלך הטפול ברואקוטן - יש עליה ב"שבירות העור" ולכן במהלך הטפול מומלץ להימנע מהסרת שערות בשעווה בפנים או טיפולים אחרים בפנים על ידי קוסמטיקאיות.

עדשות מגע ורואקוטן - רואקוטן גורם ליובש ניכר בריריות. התשלובת של גירוי על ידי עדשות מגע עם יובש כזה בעיניים עלולה לגרום לפגיעה בקרנית.

קיימות גם מספר תופעות לוואי חריגות ונדירות יותר בזמן הטיפול ברואקוטן - הופעות מורסות בשדיים בחולות המוכרות כסובלות ממחלה פוליציסטית של השדיים. תופעות אלו מופיעות במקביל להחמרת האקנה בפנים המופיעה לעתים בשבועות הראשונים לטפול.  לעתים נגרמת הפרעה במחזור (בעיקר אל וסת) תוך טיפול ברואקוטן.

 

אילו מקרים מחייבים הפסקת טיפול ברואקוטן?

דיכאון שמופיע מיד לאחר התחלת הטיפול, עליות חריגות של טריגליצרידים (מעבר ל- 500), יתר לחץ תוך גלגלתי.

מהן ההתוויות כיום?
לרואקוטן: חשוב לציין שמשרד הבריאות הישראלי מאשר מתן רואקוטאן אך ורק למקרים של אקנה ציסטית קשה.

עליך או עלייך לזכור, הבריאות חשובה מכל - כי אם היום לא תטפל/י באקנה, פצעי הבגרות, זה עלול ללוות אותך עד אחרי הצבא... ולהמשיך וללוות אותך אפילו אחרי גיל 40...!

 

השפעות רואקוטן על העור (בכל הגוף) בתקופת השימוש בו כוללות: רגישות והידקקות העור והשיער, שבירות ויובש של העור, גירוי וגרד, התרפאות לא תקינה של פצעים, ומגוון פריחות והצטלקויות, לכן ההמלצה הגורפת היא לא לעבור טיפולים קוסמטיים אסטטיים בכל צורה שהיא, ספציפית לגבי הסרת שיער או טיפולי אקנה העלולים בתקופה זו לגרום לפיגמנטציה, צלקות, גירויים כוויות קילוף ובמקרים נדירים אף לשינוי בצבע העור.

רואקוטן אף עלול לגרום לפוטוסנסטיביות, רגישות יתר כתוצאה מחשיפה לשמש, על כן מומלץ השימוש בקרם לחות בעל מקדם הגנה 30 spf נגד קרינת UVA ו-  UVB ומניעה מחשיפה לשמש לפרק זמן ממושך. בזמן חשיפה לשמש יש להקפיד להשתמש בלבוש מתאים, כובע, משקפיי שמש.  

ולשפתיים מומלץ השימון ב- וזלין, לבלו, סופתון, אק-ליפ ושימוש בסבון היפואלרגני ואנטיקומדוגני. סבונים שאינם מסירים את השומנים הטבעיים בעור.

 

ולטיפולים שלא נתנו מענה מספק ניתן לשלב טיפול חדשני בטכנולוגיית IPL - קרן אור ואנרגיית גלי רדיו RF (טיפול המומלץ ע"י רופאים). המתבסס על טיפול מערכתי פנימי וחיצוני, לצמצום ואף להשמדת חיידקי האקנה P. ACNE  הגורמים לאותם נגעים, ללא גרימת נזקים או תופעות לוואי כלשהן.

יתרונה הגדול של טכנולוגיית  - IPL ו-RF בטיפול כוללני ויסודי, שאינו פולשני.

התקדמות הטכנולוגיה כיום, מאפשרת להגיע לתוצאות לא רק בטיפול אלא גם בתופעות הנלוות לאקנה, בריפוי, הבהרת הכתמים (חומים/אדומים) ושיפור משמעותי בצלקות.

 

קרני האור בהם משתמשים בטכנולוגיה החדשנית והייחודית ב-IPL ו-RF הינם קרני אור שאינם מסוכנות ואינן גורמות כל נזק לעור. אלו הם קרני אור הנראה לעין, כמו פלש של מצלמה ללא המרכיבים המסוכנים הנמצאים בקרינת השמש (אולטרה ויאולט). 

אחד מהיתרונות העיקריים בטיפול בטכנולוגיית IPL ו-RF היא ההחלמה המהירה למעט אדמומית נקודתית ולעיתים תחושת רגישות קלה שחולפת אין כל כאב או אי נעימות וניתן לחזור מיד לשגרה.

 

 

 

 

 

 

ממליצים
איריס לוי - טיפול בבעיות עור
באישור משרד הבריאות ו FDA
whatsapp
whatsapp
This website uses cookies to improve performance and to enhance the user experience.
Accept

קודם כל חשוב לי לציין שאני לא כותבת כדי לעשות שירות לאיריס, אלא לכל מי שסובל מבעיות אקנה ושומנים בעור. לצערי אני סובלת מהתופעה העקשנית והמטרידה כבר שני עשורים ואינסוף קוסמטיקאיות שרואות בעיניים רק את הרווח שלהן. אני הגעתי מיואשת וסקפטית אל איריס שעליה קראתי באתר אינטרנט. חייבת להגיד לזכותה שמהשיחה הראשונה הרגשתי שמדובר בקוסמטיקאית שחשוב לה להסביר את ההגיון שעומד מאחורי הטיפול ולא דיבורים וקשקושים של "מכירה". כמובן שלקח לי גם טיפול אחד או שניים כדי לתת אמון מלא אבל זה קרה ובגדול. טיפול לטיפול הרגשתי את השיפור במצב הבלתי נסבל שהייתי בו. העור נראה אחרת, יש יותר ביטחון! עור שלם יותר, אחיד, פחות שמנוני וגבשושי, הרבה פחות אדמומי והכי חשוב, הפצעים הגדולים שאהבו לבקר אותי נעלמו ברובם. אני ברגשות מעורבים של שמחה ועצב. עצב על השנים האבודות שהסתובבתי חסרת ביטחון ומיואשת, שמקנאה בנשים חלקות ושאף אחת לא באמת עזרה לי. עצב על כך שלא הכרתי את איריס לפחות עשור אחורה. אבל שמחה על המתנה שקיבלתי ..אפילו שאני כבר בת 38. עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. ובמה זה כרוך? השקעה!. כן...גם כספית וגם השקעה בטיפול עצמי בבית. אין קיצורי דרך ואין קסמים. צריך לעבוד על העור אבל בצורה בריאה והעור שלי מודה לי שהפסקתי להתעלל בו... בהצלחה.

רוצה סיפר הצלחה משל עצמך? התקשר/י כעת 0558833337 הטיפול הינו טיפול אישי ופרטני הניתן על ידי איריס לוי בלבד ולא ממטפלות שאך זה סיימו קורס קוסמטיקה כפי שנהוג במכונים בארץ. הטיפול מומלץ כסדרה של בין 10 – 6 מפגשים (לעתים גם יותר) וכטיפול תחזוקתי /משמר / תומך אחת ל-3 חודשים/חצי שנה.

במשך יותר מ-6 שנים סבלתי מפצעים בגב. כל הזמן הופיעו פצעים חדשים ובהמשך התפשטו גם לישבן ולחזה. הצטברו הרבה צלקות וכתמים, העור היה נראה נורא והמצב רק הלך והחמיר. ניסיתי הכל. כל רופאי העור שהייתי אצלם קבעו שמדובר באקנה (מה שהתברר בהמשך כלא נכון) ונתנו לי משחות, גם כאלה עם סטרואידים, שלא עזרו בכלל. הציעו כמובן גם ראקוטן אבל לא רציתי לקחת. פניתי לכמה מכונים לטיפול באקנה, חלקם גדולים ומוכרים, אבל המחירים היו מופרזים, התכשירים יקרים נורא ובכמויות זעומות, וגם ביקורות לא טובות של לקוחות לא מרוצים. לא הרגשתי שמישהו באמת מבין או יודע איך לטפל בזה. ניסיתי אפילו רפואה טבעית אצל נטורופתית ותפריט תובעני שלא התאים לאורח החיים שלי, וגם לא עזר בכלל. כמעט התייאשתי לגמרי. עד שהגעתי לאיריס. היא היחידה שזיהתה מיד שמדובר בכלל בקרטוזיס פילאריס - בעיית עור שהרפואה לא באמת יודעת לטפל בה. האבחון המדויק וההסבר המפורט שלה גרמו לי להבין שסוף סוף מצאתי מישהי שבאמת מבינה מה הבעיה ויודעת איך לטפל בזה. היא בנתה לי תוכנית טיפול יסודית, השקיעה בכל טיפול שעות של עבודה מדויקת ומסורה, בסבלנות ועם כל הלב. מעבר לזה, איריס פשוט מקסימה, ותמיד נעים להיות אצלה. כל טיפול הפך ממש לחוויה חיובית בשבילי. קיבלתי גם תכשירים להמשך טיפול בבית, עם הסברים ברורים וליווי צמוד לאורך כל הדרך. איריס תמיד זמינה לכל שאלה, אכפתית ומתעניינת באמת. היום אני לקראת סיום הטיפול והתוצאה פשוט מדהימה! הפצעים הפסיקו להופיע, הצלקות והכתמים התבהרו ונעלמו, והעור שלי כמעט חלק לחלוטין. תודה ענקית לאיריס על הטיפול המסור והמקצועי! ממליצה מכל הלב!!

הכרתי את איריס דרך אתר האינטרנט שלה, יצרה איתי קשר וכבר בשיחת הטלפון השקיעה והסבירה את עצמה ואת כל מה שרק אפשר בצורה הכי מקצועית ומפורטת שיש. הגעתי לפגישת ייעוץ, סבלתי מאקנה קשה בפנים, חזה וגב למשך כל גיל ההתבגרות, כל פעם תקווה אחרת ש"זה עניין של גיל" ו"עוד חצי שנה-שנה וזה עובר", הלכתי לקוסמטיקאית שרק הכאיבה, נטלתי כדורים אנטיביוטיים שגרעו, הוצאתי המון כסף על תכשירים וסבונים שלא עזרו, בסופו של דבר נותרתי רק עם רואקוטן שהפסקתי ליטול לאחר חודש בשל תופעות הלוואי המחרידות שלו (רעל שצריך לרדת מהמדפים). כמובן שכל מומחה ורופא עור אמר שרק רואקוטן זה הפיתרון, אבל הפלא ופלא אישה מקסימה ואדיבה בשם איריס לוי לקחה אותי בזרועות פתוחות, ענתה לכל שאלה בכל שעה, טיפלה בי בצורה הכי מקצועית, דואגת תמיד לנוחיות הלקוח, גורמת לך להרגיש בנוח, נותנת מעל ומעבר ללקוחות שלה. תמיד מטפלת בצורה הכי יסודית שראיתי וזה ניכר לעין, מסבירה כל דבר שעושה, עושה ניקוי יסודי ומגיעה לשורש הבעיה, היא לא רק מטפלת באקנה כאקנה, היא מטפלת בשומנים, בצלקות, בחיידקים ורק לבסוף אתה מבין שככה מטפלים באקנה. הודות לאיריס, הפנים שלי התנקו כמעט לחלוטין ואני עדיין לא סיימתי את הטיפולים, "שווה כל שקל", איריס הפיחה בי תקווה, נתנה לי הרבה מהביטחון העצמי שהתרועע, ניקתה לי את הפנים, הזכירה למשפחה ולחברים שלי איך אני באמת נראה, נקי מפצעים, פצעונים, שומנים , כתמים ןצלקות. איריס לימדה אותי שבשביל יופי צריך לתחזק ולפעמים גם לכאוב אך הפתרון נמצא שם. איריס יותר מעוד קוסמטיקאית, היא אדם מקצועי, אישי, אדיב, ממש מורה להיגיינה והכי חשוב גם קצת קוסמת. רוצה סיפור הצלחה משל עצמך התקשר/י לאיריס ותיווכח/י יש פתרון. 

 הגעתי לאיריס בעקבות שילוב של קרטוזיס פילאריס ואקנה. השתמשתי חמש פעמים ברואקוטן, וגם אחרי הפעם החמישית הפצעים חזרו בפנים בחזה ובגב ללא שום שיפור אפילו לא קטן.  לאחר שנים עם הכדור שמבטיח קסמים, שההשפעה שלו נגמרה המצב חזר לקדמותו באכזבה גדולה. פחדתי ללכת לקוסמטיקאיות כי הייתי בטוחה שאם הכדור הכ״כ חזק לא עזר לי, איך טיפולים חיצוניים כן? אז זהו, שאצל איריס השילוב של הטיפול הפנימי יחד עם החיצוני גרם לי לראות בה מישהי שמציעה דרך פיתרון הגיונית. מהשיחה הראשונה היה מאוד ברור שמדברים עם מישהי בעלת כל-כך הרבה ידע, מציאותית הגיונית ושגורמת לך להבין בעצמך איך מתמודדים. הייתי סקפטית מאוד ומיואשת, והנה אני בטיפול החמישי ואני לא מאמינה לשיפור שחל בכל אחד מהחלקים הבעייתיים, גם הגב גם הפנים וגם החזה. פחדתי שיעבור עוד קיץ שאתבייש ללכת עם בגד ים, וכבר בטיפול ה5 אני מוצאת את עצמי עם ביטחון לעשות זאת ועדיין לא מאמינה. מאושרת על היום שהחלטתי לפנות אליה ובעזרתה מצאתי את התמורה המלאה ביותר לכסף שאני משלמת. מתרגשת לחמשת הטיפולים הבאים. תודה לך איריס!  

במשך המון שנים סבלתי מ ''אקנה'' כפי שהגדירו רופאי עור מומחים ושל קופות החולים , ,אזור ''האקנה'' בעיקר בגב כתפיים ישבן ואף החמיר לאחר טיפול לא נכון בכדורים המצב החמיר , ניסתי גישה שונה ופניתי לרפואה אלטרנטיבית והגעתי למקום בראשון לציון שבו נתנו לי המלצות על תוספי תזונה ודיאטות שלא צורך ואף נעשו שיופים בעור שלא עזרו ואף החמירו גם הם את המצב , הגעתי ל13-14 שנים של סבל מתמשך ומחלת עור המוגדרת ''אקנה'' די הייתי מיואש עד שחברתי מצאה את איריס לוי , הגעתי ליעוץ אצל איריס באווירה ביתית אישה מקסימה ,שהסתכלות אחת לאחר שהורדתי את החולצה היא כבר הבינה את מחלת העור שאת שמה לא ידעתי ולא שמעתי מעולם חשוב לציין הידרדניטיס סופורטיבה שהתלוו העוד דברים עקב שנים של התפרצות המחלה , התחלתי אצל איריס טיפולים ויש שיפור משמעותי באורח החיים שלי , ובכלל אין לי יותר דם על החולצה בגב +אני יכול ללבוש לבן .. אני עוד ממשיך טיפולים אצל איריס אבל באמת חשוב לי שאנשים לא יפלו לשיטות מהירות של הוקוס פוקוס והכול נעלם זה חרטא!! , שלא יקבלו חוות דעת לא נכונות מאנשים שרק מחפשים להרוויח על נזק הנפש של אותם סובלים כמוני שמבטחים לנו ש בשיוף או שתיים הכול נעלם ,צריך לטפל בשורש הבעיה ולא רק בשיכבה החיצונית ולזה איריס מומחית אני כותב זאת באחריות מלאה , אני כרגע מטופל של איריס ורואה שינוים בעור שלא ראיתי שנים ולא חשבתי שאפשר לשפר בכלל את המצב ,14-13 שנים של תיסכול סבל והמון מחשבות טורדניות ,איריס מצליחה להעלים והמצב שהגעתי הוא יותר מקשה , אני הכי ממליץ על איריס באמת לאחר אכזבות מהמון גופים גם פרטיים גם ממשלתיים , איריס היא התשובה לבעיית בעור שלכם ולא משנה כמה היא קשה איריס עובדת עם מיכשור חדיש שמיועד למקרים כאלה ועובדת גם על השכבות החיצוניות וגם כמובן הכי חשוב על שורש הבעיה השכבות הכי פנימיות של העור שלנו , עובדת עם המון סבלנות , משרה רוגע על המטופל ותמיד נותנת הרגשה שהכול בשליטה ושעור יהיה בסדר ואני באמת רואה את זה ,תודה לך איריס שיש אנשים כמוך בתחום הזה שבאמת חשוב להם המטופל ושבאמת הטיפול שנעשה עובד בלי קסמים של הוקוס פוקוס .

לאיריס הגעתי לפני ארבע שנים הכי סקפטית וחסרת אונים אחרי ניסיון טיפול נוסף אצל קוסמטיקאית מומלצת. כשסיפרתי לאיריס שאני סובלת מאקנה מאז הנערות, שעברתי רופאי עור, תכשירים לרוב, רואקוטן וקוסמטיקאיות שאו סתם ליטפו את פני בתכשירים טפלים או שהרסו את פניי לחלוטין אחרי טיפול, היא לא התרגשה ואמרה שמעכשיו הכל יהיה בסדר. ברור שלא האמנתי ואמרתי בליבי עוד הבטחות באוויר. ברגע שהתחלנו את הטיפול הבנתי שהפעם זה שונה, הפעם הגעתי למישהי שבאמת מבינה את מה שקורה על פניי. ידיים מיומנות, משקיעות, דואגות ובעיקר לא מוותרות. במיוחד על ניקוז/ניקוי השחורים - השומנים - הקומודונים עליהם מתקיימים חיידקי האקנה. האתגר של איריס זה להצליח, להביא לשינוי, לריפוי והצלחה. הבעיה אצלי היא על בסיס הורמונלי כולל סבוריאה. זה כאן כדי להישאר אבל בזכות איריס זה בשליטה והפנים ניראות אחרת מאז שאני איתה. אחרי סבב טיפול אחד הגעתי למצב של שימור. על איריס אני ממליצה בלב שלם ומכל הלב. עבורי היא התחנה האחרונה אחרי מסע מאוד ארוך ומייגע.